W zeszłym tygodniu miałem przyjemność wziąć udział w Konferencji SPORT BUSINESS SUMMIT w Düsseldorfie, W Niemczech. Uczestniczyło w niej ponad 4 tys osób zajmujących się sportem (kluby, federacje, dostawcy rozwiązań dla branży sportowej), reklamowana jako największe tego typu wydarzenie sportowe w Europie zdecydowanie warte uczestnictwa.
Chciałem się podzielić kilkoma przemyśleniami po konferencji i wnioskami. Zdecydowanie polecam konferencje jako miejsce do networkingu (48 rozmów), wymiany wiedzy i doświadczeń, poszukiwania inspiracji. Szczególnie podobały mi się wystąpienia Mike'a Armstrong Chief Marketing Officer w Juventusie Turyn, który dzielił się swoimi doświadczeniami związanymi z wdrożeniem rozwiązań Web 3 w klubie który przekonywał o słuszności wdrożonych rozwiązań i dużych im powodzeniu wśród kibiców. Udało nam się zamienić kilka słów po panelu.
Podobała mi się również prezentacja Anny Chanduci (Forbes 30 under 39, edycja brytyjska), Sport Metaverse Lead EMEA Facebook/Meta, która mówiła o nowych możliwościach jakie dają rozwiązania metaverse klubom w budowaniu zaangażowania fanów i nowej erze dla świata sportu. Moją uwagę przykuła również prezentacja Fiony Morgan z Sail GP, która prezentowała projekt #Impactleague związany z odpowiedzialnością klubów sportowych w zakresie zrównoważonego rozwoju i Carbon footprint, gdzie oprócz tabeli wyników sportowych poszczególnych drużyn mamy również tabelę drużyn sportowych odpowiedzialnych społecznie.
Zdecydowanie polecam to wydarzenie. Dwa dni inspirujących rozmów, dyskusji, miedzynarodowego networkingu i wymiany doświadczeń. Będę powracał :)
コメント